www.x-hokejbal.cz

Deník výherce posluchačské soutěže

16.04.2009 | Vladimír Slanina

Český rozhlas Radiožurnál společně s organizačním výborem MS v hokejbalu uspořádal v únoru letošního roku vědomostní soutěž o výlet za Milanem Michálkem do NHL. Šťastným výherce se stal pan Vladimír Slanina z Prahy, který se s námi podělí o své zážitky z cesty za oceán. Čtěte dále jeho deník a prohlédněte si fotografie z Phoenixu.

15.3.2009

Odlet v 11:00 z deštivé Prahy. Devět hodin v Airbusu společnosti Delta Airlines. Na letišti JFK v New Yorku mám dvě hodiny na přestup na spoj do Phoenixu. Čekáním na imigračního úředníka jsem strávil hodinu a půl a následná bojovka se zavazadlem u celníka novým podáním zavazadla a crossovým během mezi terminály 1 a 3, kdy jsem letadlo stihl 10 minut před odletem bylo přivítáním v „nejcivilizovanější“ zemi na světě.

Následný čtyřhodinový let do Phoenixu už utekl jako voda. A já se těšil na odpočinek na hotelu a na setkání se svým průvodcem, se kterým jsem se na terminálu bez problému shledal, bohužel se k nám do party nepřipojilo mé cestovní zavazadlo, které zjevně prohrálo náš rychlostní závod na letišti JFK. Bylo přislíbeno, že dorazí příštím letadlem a přivezou jej na hotel. Po ubytování, kdy jsem na recepci vyloudil „jednorázový“ nouzový kartáček na zuby jsme se ještě vydali na průzkum nejbližšího okolí a zašli do blízkého steakhousu na dvě pivka a protože se nachýlila půlnoc a já měl dnešní den časovým posunem o 8 hodin prodloužený přemohla nás únava a šli jsme si odpočinout.

16.3.2009

První den pobytu jsme měli volný program a se Zdeňkem jsme se rozhodli podívat se do Tucsonu, města ležícího cca 100mil jižně od Phoenixu kousek od mexických hranic. Město jako takové není na turistu zvyklého z Prahy na nepřeberné množství památek ničím zvláště zajímavé. V centru jsme kromě jednoho kostela nenašli nic zajímavého a tak jsme se vypravili do blízkého přírodního parku Aguaro, kde jsme se udělali cca 2 hodinovou okružní jízdu parkem plným kaktusů, květin, ještěrek a (prý i hadů a afrických včel). Za zmínku stojí zejména kaktusy Saguaro dorůstající výšky až 10 – 12 metrů.

17.3.2009

Dopoledne prohlídka okolí stadionu místních Cojotů. Za zmínku stojí v sousedství stojící University of Phoenix Stadium. Ohromný stadion místního klubu amerického fotbalu Phoenix Cardinals.

Odpoledne už nás příjemných odpoledních 30° Celsia naladilo na lední hokej a protože byl zrovna den Svatého Patrika tak se před halou mísila zelená barva do klubových barev kojotů. Před Jobing.com arénou hrála kapela a všichni se náramně bavili. Chybějící české karcinogenní klobásy zjevně nikomu nechyběly a místní se barbarsky cpali hotdogy.

Zápas jako takový byl dost divoký. Po první třetině vedli Kojoti nad favoritem ze San Jose 3:0. O toto vedení pět minut před koncem přišli a když už se všichni chystali na prodloužení vstřelil gól na.4:3 v čase 59:36 Shane Doan největší hvězda domácích, který mimochodem asistoval i u všech předchozích branek Phoenixu v první třetině. Zápas ve druhé třetině okořenily 3 pěstní souboje a tak si všichni arizonští „cowboys fans“ na tribunách přišli na své.

18.3.2009

Třetí den byl hodně našlapaný. Dopoledne účast na tréninku Kojotů. Prohlédl jsem si zázemí stadionu, technické prostory. Byl u rozhovoru Zdeňka s Waynem Gretzkym, od kterého jsem k nevoli místních securitas vyloudil i společnou fotografii a dále pak rozhovoru s Petrem Průchou. A po tréninku se přímo v šatně setkal se Zbyňkem Michálkem. Ukázal mi síň slávy a prostory pro hráče, relaxační centrum, ošetřovnu prostě místa kam se běžný smrtelník podívá zřídka. V šatnách jsem ještě požádal o společnou fotografii hrdinu včerejšího zápasu Shane Doana. Společně se Zbyňkem Michálkem si chvíli dobíral Martina Hanzala za neproměněný včerejší samostatný nájezd na brankáře a pak jeli ještě s vnukem Viktora Tichonova, který natáčet krátký dokument o jeho působení v Phoenixu.

Odpoledne jsme si šli trochu zrelaxovat do lunaparku, který byl přes ulici od hotelu. A asi projeli všechny atrakce, které byly všechny v ceně jedné vstupenky, horská dráha, vodní dráha, volný pád z věže.

Večer zápas NBA Phoenix – Philadelphia. Atmosféra o něco divočejší než na hokeji, přeci jen tento sport patří do místních klimatických podmínek o něco více. O’Neil s Nashem zajistili domácím celkem pohodovou výhru a já si splnil další přání svojí osobní účastí.

19.3.2009

Poslední den pobytu. Byl nařízen odpočinek s krátkým nakupovacím výletem do jedné z místních nákupních zón. V poledne jsme zašli na oběd do místního steakhausu, kde jsem si na oslavu svých narozenin nadělil ten nejlepší biftek z nabídky a musím říct, že jak mi teda americká kuchyně nejela tak byl můj nejlepší v životě. Večer nás čekal zápas Phoenix – Anahaim. Kromě nákupů a oběda. jsme pouze testovali teplotu vody v hotelovém bazénu a výřivce a teploty, a málem pod dojmem 33° teploty zapomněli odjet na hokej včas. Nakonec jsme ke stadionu dorazili včas. Nebyl bych to ale já abych při své roztržitosti nezapomněl no hotelu lístek. Propašoval jsem se ale se Zdeňkem který prošel na svoji novinářskou akreditaci a mě asi pod dojmem toho, že jsem mu nesl stativ na kameru už nikdo nekontroloval. Přímo na stadionu jsem se pak i bez lístku usadil na nejlepším místě přímo pod televizními kamerami a sledoval zápas spolu s cca 10.000 věrných fanoušků. Mocní Kačeři asi příliš netáhnou, televizní přenos dal záminku těm lenivějším, mizivá šance na postup Kojotů odradila realisty a počasí jak jsem smiňoval nebylo ten den v Phoenixu zrovna „ledově“ hokejové. Phoenix vybojoval brankou v 58. minutě alespoň bod, když prohrál na samostatné nájezdy. Já ještě nakoupil pár suvenýrů ve fan shopu a jeli si dát poslední americké pivko k výřivce na hotel.

20.3.2009

Odlet v dopoledních hodinách opět i se 40 minutovým přestupem v Atlantě (údajně největšího letiště na světě).

Za zmínku stojí moje zavazadlo, které do Prahy dorazilo omotané páskou federální bezpečnostní agentury. A při pohledu na rentgen u českých celníků se nebylo čemu divit. Čtyři oficiální hrací puky, které mi daroval Zbyněk Michálek v kombinaci s kabely a krabičkami od nabíječek na mobil, notebook a foťák v batohu až příliš připomínaly pekelný stroj …. :o)

Zdravím všechny příznivce hokejbalu, hokeje, basketbalu a sportu vůbec !!!! :o)

Vladimír Slanina
Zobrazit další články této kategorie | Archiv všech článků

18.6. | Soupisky
Zveřejnili jsme soupisky s detailními informacemi.

14.6. | Fotogalerie
V sekci Fanoušci - Fotogalerie naleznete aktuální fotografie z turnaje.

12.6. | Magazín o MS
Na webu si nyní můžete na obrázcích prohlédnout kompletní obsah oficiálního programu MS. Naleznete jen též v sekci Info o turnaji > Program MS.

2.2. | Rozhovor s Leošem Rakem
Na serveru plzen.cz si můžete přečíst rozhovor s trenérem reprezentace Leošem Rakem.

Domenic di Gironimo
Závěrečný blog: Shrnutí (23.6.)

Jan Donauschachtl
Blog mistra světa: „My jsme mistři, no a co?“ znělo Plzní (22.6.)

Kateřina Bogliová
Hurá! Cíl splněn, medaili máme! (23.6.)

Copyright © 2008-2009  & eSports.cz, s.r.o. | Informace o autorských právech a kontakt | Tipy Zážitky jako dárky, Sázení Doxxbet | Nastavení cookies